torsdag den 7. januar 2016

Det gamle tobakskab's forvandling


Jeg fik nogle år siden et gammelt tobaksskab forærende, sammen med en hel trailerfuld andre frasorterede ting (Tag et kik HER). Tobakskabet har siden da opholdt sig mest i skuret, afbrudt af en tur på loppemarked og flere gange i den blå avis... Men der var bare ingen der ville ha det gamle skab. Nå ja.. Jeg ville jo heller ikke ha det hængende! 
Her i min oprydningsiver var jeg ved at smide det afsted på genbrugspladsen - indtil jeg alligevel fik kigget en ekstra gang på det...


Skabet i sig selv havde en fin form, men der der top...? Ikke engang maling ville kunne finde charmen frem, når det hele var så kantet!


Listerne øverst var de gængse der bliver forhandlet i byggemarkedet. Det fik et forsøg, da det alligevel var på vej ud af døren! Jeg pillede den grimme top af og savede de nyindkøbte lister til 18,- kr. til i mål og sømmede dem fast.


En tur med sandpapiret..


Grunder og to lag hvid maling, en gammel reklame for en symaskine og til slut en gang hvid voks..


Det er blevet det fineste lille skab og næsten ikke til at kende igen :o)


Nu skal det hverken på den blå avis eller med på loppemarked, for slet ikke at tale om genbrugspladsen! Nu bliver det her hjemme hos mig..


3 kommentarer:

  1. Hold da helt fast en forvandling! Og det er da bare blevet SÅ fint! Kan godt forstå det ikke længere skal rejse nogen steder, godt du gav det en chance :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så lykkelig for at jeg gav det chancen :o)

      Slet
  2. Det har da helt sikkert været arbejdet værd, jeg synes det er så trist når gode gamle møbler bliver smidt ud, de kan som regel nemt konkurrere i kvalitet med de nyere ting. Rigtig fint med den nye liste, det giver skabet et helt andet udseende:)

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...