tirsdag den 10. februar 2015

Et hæklet tusindben af restegarn


Min æske med restegarn er ved at være fyldt op. 
Jeg gemmer (ALT hvis du spørger min mand!!!) både store og små rester. Alle de blå, grønne og brune farver kom op af æsken og jeg gik igang med et tusindben. Jeg er absolut ikke til tilfældige farvesammensætninger, men tog skyklapper på. Når det ene garnnøgle var brugt op, snuppede jeg en tilfældig ny garnnøgle og fortsatte...

Det var en stor prøvelse for mig - En prøve jeg ikke bestod!


Nu ligger der et stykke krop til et tusindben i skammekrogen. Måske trævler jeg den op og genbruger garnresterne til f.eks. et par bukser som jeg gjorde HER - eller også ender den bare i skraldespanden.

Men idéen med tusindbenet er ikke kasseret. Jeg er startet på et nyt og det går meget bedre. Farverne er bestemt på forhånd, og passer sammen i både tone og rækkefølge.

Hmpf.. Så lærte jeg det! Jeg er ikke til tilfældigheder og skyklapper når det gælder mit hækletøj...

9 kommentarer:

  1. Ser vi det færdige resultat med ben und alles:-)?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lover jeg.. Der kommer flere indlæg om den, og en samlet opskrift til sidst :o)
      Ved stadig ikke helt hvordan jeg vil ha hovedet skal se ud, så foreløbig er det krop - og 4 ud af en frygtelig masse ben ;o)

      Slet
  2. Det kan jeg heller ikke, hos mig må der også være en farveplan. Jeg har noget af et hæklet tæppe liggende...og det bliver nok både liggende og ikke ret meget mere end bare noget (af et tæppe) ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg troede jeg kunne... ;o)
      Det kunne jeg ikke ;o)

      Slet
  3. Endelig - troede kun det var mig, der ikke kan finde ud af at blande uden en plan :-) Glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Næ nej - Jeg melder mig også helt frivilligt ;o)

      Slet
  4. Og sådan skal vi hver især finde vores grænser. Du fandt dine ;-)
    Jeg synes nu umiddelbart, at det ser spændende ud.

    SvarSlet
  5. Det er noget mærkeligt noget med de farver :-). Jeg har det sådan med resteprojekter, at hvis farverne i sig selv er pæne, kan det ikke gå helt galt. Dog skulle jeg slå knude på mig selv for ikke at skrige højt og blande mig, hvis min datter i børnehavealderen tog tøj på, der ikke matchede, så jeg kender det godt :-D
    Jeg glæder mig til at se kålormen, når den er færdig.
    Kh Lotte

    SvarSlet
  6. Nå, det var da en skam. Jeg synes ellers lige at du var så dyyyygtiiiig.... at du havde skyklapper på, og valgte farverne helt tilfældigt. Men på den anden side. Hvis du ikke kan forlig dig med resultatet, og bare har lyst til at trævle op, så er det nok bedst at gøre det på din måde :-)

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...