tirsdag den 3. februar 2015

DIY - Endnu en karklud i mønsterhækling


Endnu en hæklet karklud. Denne gang i mønsteret Fletværk. Når de første par rækker er hæklet er det et meget hurtigt og nemt mønster at have med at gøre..

Brug bomuldsgarn 8/4 og nål 3.

Start med 51 luftmasker for at få en færdigstørrelse på 23 x 23 cm. Ønsker du den i et andet mål skal maskeantallet  være deleligt med 3 + 2 masker og en vendemaske (F.eks. 48 + 2 + 1 = 51 masker som her)

1 rk.: Spring 2 lm over *1fm, 1 lm, 1 stgm i næste lm, spring 2 lm over* Gentag fra * til * Afslut med 1 fm i sidste lm. Vend med 1 lm.
2 rk.: Spring 1 fm og 1 stgm over, *1 fm, 1 lm, 1 stgm om luftmasken, spring de næste 2 masker over* Gentag fra * til * til sidste lm, 1 fm, 1 lm, 1 stgm om sidste lm, spring fm over, 1 fm i vendemasken. Vend med 1 lm.

Gentag række 2 til karkluden er kvadratisk. Luk af.


3 kommentarer:

  1. Jeg skal prøve om jeg kan hækle disse karklude jeg synes de er flotte det er en rigtig god side.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine søde ord - og rigtig god hæklelyst :o)

      Slet
  2. Når jeg følger den skriftlige beskrivelse får jeg et helt forkert resultat. Jeg er vant til at hækle, men kan simpelthen ikke lure den her opskrift.. øv, for jeg synes mønsteret er rigtig flot. Kender du et sted hvor jeg kan se en videoinstruktion? :)

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...