onsdag den 22. januar 2014

Fra skrot til slot - Jeg er her endnu...

Tiden løber - og jeg forsøger at følge med, det bedste jeg har lært. 

I projekt "Fra skrot til slot" går det også stærkt. Snart går jeg i gang med at rive bryggerset ned. Det aller sidste rum i huset, der endnu ikke har gennemgået noget som helst andet end at have været brugt til malerbøtter, værktøj og overskydende materialer. Enden er ved at være nær :o)

Jeg snuppede et hurtigt billede af køkkenet i dag:


I torsdags så det sådan ud:


Jeg har fået lagt gulv på både kontoret og de to mindste værelser på første sal.


De nye lejere er ved at få has på de brune fliser på badeværelset, gas- og vandmesteren fik styr på olie/brændefyret i går og i morgen kommer en mc-kammerat og sætter fliser op i køkkenet, hvor jeg satser på at få malet 39,60 meter fodpaneler og få lagt gulv i det sidste rum på første sal.

Det blev kun et kort pip fra projektet i dag, men meget snart laver jeg indlæg med HELT færdige og indflytningsklare rum - Masser af før/efter billeder, mens jeg sidder og ikke kan få armene ned af lettelse over at hele huset snart er færdigt :o)

*****

Om jeg så aldrig skal male mere....? 
Mand og børn er kommet på den fantastiske idé at drengene skal have værelserne på første sal, og vores soveværelse og mit hobbyrum så skal flyttes ned på drengenes værelser - kun for min skyld, så jeg har større mulighed for at få brugt symaskine m.m. Bliver også super lækkert, meeeen... nuværende hobbyrum trænger til maling og drengenes nuværende værelser har tydelige mærker efter bolde og sure sokker på væggene!

Om jeg nogensinde kommer til at kede mig....?
Aldrig!!!


18 kommentarer:

  1. Hvor bliver det altså bare fint og lækkert. Det er dejligt at du nu kan se til enden på projektet. Og når du lige har fået hæklet et par bamser :-) er du helt sikkert klar til omrokerine af drengenes værelser :-)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Griner - Hvor er du dejlig optimistisk Anette :o)

      Men du har nok ret.. Om ikke andet glæder jeg mig til at lave lidt herhjemme igen, når jeg bliver færdig med projektet.

      Slet
  2. Jeg er fuld af beundring !

    SvarSlet
  3. Svar
    1. Jeg bukker og takker - og løfter lidt på hatten ;o)

      Slet
  4. Du er for vild !
    Jeg er dybt mponeret og og fuld af beundring.
    Glæder mig til, at du får tid til "noget andet" i dit liv ;o))
    - ind til da, fortsat rigtig god arbejdslyst, søde

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også - rigtig, rigtig meget Hanne.
      Bliver skøøønt når jeg bliver færdig. Hygger mig stadig med at save og banke, skrue og lime. Men den der malerpensel er jeg godt nok ved at være grundig træt af ;o)

      Slet
  5. Jeg elsker at følge med i de ting du får lavet... Og er dybt misundelig over at du kan nå så meget ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre :o)
      Ville ønske jeg nåede meget mere, men hverdagen og drengene skal også kunne nå at følge med..

      Slet
  6. Endnu engang tager du pusten fra mig ;-) på den gode måde

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler - Glad for det er på den gode måde Susanne ;o)

      Slet
  7. Hvor har det bare pynte på det hele, har du tal på hvor mange liter hvid maling du har brugt ??

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Det spørgsmål har jeg fået nogle gange nu ;o)

      Har gemt alt hvad der er af bonner og regninger, men har endnu ikke talt dem sammen. Der er røget en del malerbøtter afsted til genbrugspladsen efterhånden, så det er mange.. Og jeg er ikke engang færdig endnu :o)

      Slet
  8. Åhh det ser godt ud Lise --Og drengenes ide er da ikke så tosset ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det bliver godt - også drengenes idé.. Men der skal godt nok løbes mange gange op og ned af trappen, før det kommer på plads.

      Max mener jeg kan åbne min egen hobbybutik, med alt det jeg har i hobbyrummet...

      Slet
  9. Ja, hold da op Lise, du har travlt, både med hæklede bryster og med at svinge malerpenslerne;-)

    SvarSlet
  10. Der er fart på dig Lise, og det hele bliver bare så flot. Måske en god idé at få flyttet ned på et stort værelse, hvor du kan være kreativ mens du SIDDER lidt ned. Kh Helle ;O)

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...