onsdag den 29. januar 2014

Fra skrot til slot - De færdige rum: Soveværelset

Jeg er nu HELT - som i fuldstændig HELT færdig med flere af rummene i "Fra skrot til slot". 

De 164 m2 bolig er snart gennemgået fra A til Z. Jeg har revet ned og fyldt traileren op til flere gange med affald. Har skiftet gipsplader, tapetseret og malet med RIGTIG mange liter hvid maling. Slebet og spartlet. Vasket, skruppet og skuret. Bandet og svovlet. Savet, skruet, limet og sømmet små og store, flade og runde, lange og korte lister og plader op både oppe og nede. For ikke at glemme 27 bøtter fugemasse... Lagt godt 70 m2 gulv og mangler stadig at lægge i stuen. Kun brugt 3 stykker plaster og så har jeg sovet rigtig godt om natten :o)

Første rum I får lov at se resultatet af er det største værelse - "soveværelset" på første sal...


D. 4 december, et par dage før jeg startede med at rive ned, var det et slidt rum med tapet der hang i laser, lister der hang og dinglede - hvis de ikke var faldet ned og et gulvtæppe der garanteret har været moderne engang.



Jeg lagde ud med at fjerne både gulvtæppe og tapet i lange baner.


Loftet blev slebet, vasket og skruet fast og væggene fik nyt tapet hvor det var nødvendigt.


Mange liter hvid maling senere...


Og her til sidst et nyt gulv samt lister langs kanterne - og rummet er indflytningsklart... (ja ja.. Gulvet er ikke blevet vasket endnu ;o)



En nydelse at se sammenhængen tværs gennem rummene her oppe nu.


Har du lyst til at se mere, laver jeg lignende indlæg fra de andre færdige rum de næste dage.

"Færdige rum"... De ord lyder som englesang i mine ører ;o)

18 kommentarer:

  1. Du er fantastisk Lise hvor er det blevet flot..:-)
    Du må da være klar til en ferie i det varme syden efter dette store job.
    Heldige lejere der flytter ind i sådan et fint hus.....:-)

    Glæder mig til at se resten af huset.
    Ærgerlig du ikke skal indrette det også..;-)

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tro mig Lisbeth - det er allerede indrettet.. Inde i mit hoved ;o)

      Jo jeg er mere end klar til en tur syd på. Ville gøre underværker i de ømme muskler og energidepoterne... Det må vente til en anden gang.

      Slet
  2. Sikken en forandring, det ser rigtig godt ud.
    Glæder mig til at se mere.

    Knus Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susi.

      Masser af billeder og indlæg venter bare på at blive udgivet -I vil blive spamet de næste mange dage ;o)

      Slet
  3. Hold nu K*ft det ser godt ud! Du er simpelthen for sej! :)

    Jeg hepper klart på at få lov at se de andre færdige rum også- heldige lejere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak :o)

      I får lov at se det hele - og jeg glæder mig vildt til at vise det frem...

      Slet
  4. Superflot :-)
    Jeg elsker før og efter billeder, så vis endelig mere.

    Hvor er det fedt at læse, du selv kan klare de forskellige opgaver, det har jeg stor respekt for!

    SvarSlet
    Svar
    1. Me to.. Så kan man rigtig se forandringerne, og hvad der er sket.

      Jeg elsker at udfordre mig selv på denne måde. At se ting forandre sig og vide at man helt selv har banket samtlige søm i væggen... (Startede allerede som en lille pige med at slå kapsler flade med en hammer på min fars armbolt i værkstedet)
      Ved jeg ikke hvordan det skal gøres, er der altid råd at hente hos dem der har prøvet det før - og så ved jeg det næste gang ;o)

      Slet
  5. Superflot Lise det pynter godt nok knuzz

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære - Husk at kig forbi ;o)

      Slet
  6. Det er et utrolig flot resultat du har fået, glæder mig til de næste billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :o)

      Jeg glæder mig til at lave endnu flere indlæg her ude fra...

      Slet
  7. Waao det ser bare godt ud. Men du har også slidt for det. Håber du kan holde lidt velfortjent ferie nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Niks.. Ingen ferie endnu. Selv om det kunne være rart :o)

      Bag kulisserne bliver der stadig knoklet. De sidste par dage er gået med at rive hele bryggerset ned, spartle og tapetsere samt grunde et gammelt træloft. Stuen mangler også lidt endnu..

      Slet
  8. Hvor er det da imponerende. Hold da op et vellykket projekt.
    Tillykke med det meget flotte resultat og så siger jeg det lige igen;" du er bare for vild"!
    knus og kæmpe stor ros til dig, kære Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh tak Hanne :o)

      Jeg er ikke så vild længere - pusten er lige som gået ud af mig, og nyhedens interesse er ikke længere så interessant.
      Men jeg kan se målstregen og lige om snart krydser jeg den... ;o)

      Stort knus over sundet til dig.

      Slet
  9. Fantastisk resultat, du er simpelthen et "jern" :) Glæder mig til at se dine andre rum, en skam at du ikke selv kan få lov til at indrette det, det kunne have været en stor belønning for dig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha.. Et "jern". Men tak :o)

      Det er helt ok med mig at jeg ikke også skal indrette det. Jeg glæder mig bare over at huset nu er "up to date", og at jeg med en god mavefornemmelse kan overdrage nøglerne til nye lejere. Det har været en hård og lærerig periode, men når jeg først har fået et par fridage i mit eget hjem, er jeg sikkert frisk til at starte forfra. Når jeg tænker tilbage har det faktisk - hvor underligt det end lyder - været en skøn periode...

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...